10.10.2012 | Juan Carlos Olivares-(Time Out Barcelona)

El teatre esdevé emoció / El teatro se convierte emoción

Una jornada particular és la memorable pel·lícula d'Ettore Scola. Al Teatre Gauclí es representa ara l'adaptació que ha escrit Rodolf Sirera. Madrid, 1940; Himmler és rebut amb honors per Ramón Serrano Súñer. Només tres interprets en escena: Eli Iranzo (la portera), Victòria Salvador (Antonietta) i Rafael Calatayud (Gabriele).Un muntatge amb un pròleg i un epileg en vídeo. L'abans el després en blanc i negre per saber d'on ve i on anirà Antonietta, aquest ésser sepultat per les obligacions ideològiques pròpies d'una abnegada esposa i mare falangista. Un únic espai pera les Ilars-penitenciaria dels oblidats-condemnats per un règim de pensament únic. Un espectacle centrat en I'important. Calatayud aconsegueix primer desconfiar i després emocionar. Que passa? Els primers compassos, dominats per la quotidianitat, són de vella escola. Tot canvia quan la trobada fortuïta es transforma en una relació fonamental pera dues vides abandonades. Aquí el teatre esdevé emoció. Gir que es percep sobretot en l'actuació de Salvador. L'obsessió inicial per omplir de gestosun simulacre de naturalitat deixa pas a una interpretació sense adorns. Trad. Castellano: Una jornada particular es la memorable película de Ettore Scola. En el Teatro Gauclí se representa ahora la adaptación que ha escrito Rodolf Sirera. Madrid, 1940; Himmler es recibido con honores por Ramón Serrano Súñer. Sólo tres intérpretes en escena: Eli Iranzo (la portera), Victoria Salvador (Antonietta) y Rafael Calatayud (Gabriele). Un montaje con un prólogo y un epílogo en vídeo. El antes el después en blanco y negro para saber de dónde viene y dónde irá Antonietta, este ser sepultado por las obligaciones ideológicas propias de una abnegada esposa y madre falangista. Un único espacio el hogar penitenciaría de los olvidados-condenados por un régimen de pensamiento único. Un espectáculo centrado en lo importante. Calatayud consigue primero desconfiar y luego emocionar. Que pasa? Los primeros compases, dominados por la cotidianidad, son de vieja escuela. Todo cambia cuando el encuentro fortuito se transforma en una relación fundamental para dos vidas abandonadas. Aquí el teatro se convierte emoción. Giro que se percibe sobre todo en la actuación de Salvador. La obsesión inicial para llenar de gestosun simulacro de naturalidad deja paso a una

Una jornada particular és la memorable pel·lícula d'Ettore Scola. Al Teatre Gaudí es representa ara l'adaptació que ha escrit Rodolf Sirera. Madrid, 1940; Himmler és rebut amb honors per Ramón Serrano Súñer. Només tres interprets en escena: Eli Iranzo (la portera), Victòria Salvador (Antonietta) i Rafael Calatayud (Gabriele).Un muntatge amb un pròleg i un epileg en vídeo. L'abans el després en blanc i negre per saber d'on ve i on anirà Antonietta, aquest ésser sepultat per les obligacions ideològiques pròpies d'una abnegada esposa i mare falangista.

Un únic espai pera les Ilars-penitenciaria dels oblidats-condemnats per un règim de pensament únic. Un espectacle centrat en I'important. Calatayud aconsegueix primer desconfiar i després emocionar. Que passa? Els primers compassos, dominats per la quotidianitat, són de vella escola. Tot canvia quan la trobada fortuïta es transforma en una relació fonamental pera dues vides abandonades. Aquí el teatre esdevé emoció. Gir que es percep sobretot en l'actuació de Salvador. L'obsessió inicial per omplir de gestosun simulacre de naturalitat deixa pas a una interpretació sense adorns.

Traducción al castellano:

Una jornada particular es la memorable película de Ettore Scola. En el Teatro Gaudí se representa ahora la adaptación que ha escrito Rodolf Sirera. Madrid, 1940; Himmler es recibido con honores por Ramón Serrano Súñer. Sólo tres intérpretes en escena: Eli Iranzo (la portera), Victoria Salvador (Antonietta) y Rafael Calatayud (Gabriele). Un montaje con un prólogo y un epílogo en vídeo. El antes el después en blanco y negro para saber de dónde viene y dónde irá Antonietta, este ser sepultado por las obligaciones ideológicas propias de una abnegada esposa y madre falangista.

Un único espacio el hogar penitenciaría de los olvidados-condenados por un régimen de pensamiento único. Un espectáculo centrado en lo importante. Calatayud consigue primero desconfiar y luego emocionar. Que pasa? Los primeros compases, dominados por la cotidianidad, son de vieja escuela. Todo cambia cuando el encuentro fortuito se transforma en una relación fundamental para dos vidas abandonadas. Aquí el teatro se convierte emoción. Giro que se percibe sobre todo en la actuación de Salvador. La obsesión inicial para llenar de gestosun simulacro de naturalidad deja paso a una interpretación sin adornos.